Oprava zatuhlých (skákajících) stěračů

Skoda Octavia

Oprava zatuhlých (skákajících) stěračů u Škody Octavie

Jelikož jsou pohyblivé části mechanizmu stěrače vyrobené z nepříliš vhodného materiálu, tak se v pozdějším věku automobilu stává, že stěrače začnou poskakovat po skle a nakonec úplně zatuhnou. Nejlépe, když jedete do zahraničí a prší.

U mě se závada projevila s 290tisících kilometrů na tachometru, při cestě do Itálie. :-)

První pomoc: bez stěračů opravdu nejde jezdit, naštěstí se stěrače ještě rozeběhnou, pokud je pustíte na nejvyšší stupeň!

Oprava: v mém případě pomohlo mechanizmus rozebrat a obrousit, zarostlé části. Pokud to nepomůže, musíte mechanizmus vyměnit celý.

Začneme demontáž:

1) stěrače zastavíme v horní poloze pro lepší manipulaci.

skoda-octavia-zatuhle-sterace-001.jpg

2) sundáme těsnící gumu motorového prostoru

skoda-octavia-zatuhle-sterace-002.jpg

3) odstraníme krytky matic, zvedneme stěrače od skla, povolíme matky, a sundáme stěrače (stěrače nesmí být na skle jinak půjdou špatně sundat)

skoda-octavia-zatuhle-sterace-003.jpg

4) opatrně odstraníme oba plastově kryty (pozor rády praskají)
Kryty jsou nacvaklé v drážce a velice špatně se sundavají, sundáme tahem nahoru.

skoda-octavia-zatuhle-sterace-004.jpg

5) mechanizmus drží na třech šroubech, které povolíme, vysuneme konektor, a mechanizmus máme venku

skoda-octavia-zatuhle-sterace-005.jpg

skoda-octavia-zatuhle-sterace-007.jpg

skoda-octavia-zatuhle-sterace-006.jpg

6) zde vidíme zatuhlé místo, které obrousíme drátěným kartáčem stykové plochy, promažeme a celý mechanismus rozhýbeme.

(někdy bývá čep zarostlý uvnitř, takže musíme lůžko rozebrat a vybrousit)

skoda-octavia-zatuhle-sterace-008.jpg

skoda-octavia-zatuhle-sterace-010.jpg

7) mechanizmus namontujeme zpět a vyzkoušíme.
(zkoušku provedeme ještě bez stěračů, mechanizmus oběhne celý svůj cyklus a zastaví se ve své dolní poloze, potom přiděláme stěrače do dolní polohy)

skoda-octavia-zatuhle-sterace-011.jpg

V mém případě se vše podařilo a stěrače fungují jak mají.

Obrázek uživatele dopa

Zdravím. Mám takový problém.

Zdravím. Mám takový problém. Stěrače mi fungují (zatím), ale levý stěrač respektive rameno stěrače bouchalo zevnitř na okno. Zjistil jsem, že je jaksi zapadlý, tak jsem ho povystrčil. Ted bouchá zepředu na okno :D
Nějak se mi nedaří najít závadu. Neměl by někdo nějaký typ, radu nebo tak něco.

Děkuji

Obrázek uživatele paja kuča

ještě jedna rychlá finta

ještě jedna rychlá finta je,že se zhruba do prostřed pouzder čepů navrtá malá dírka(cca3mm) a prostříká se nějakým uvolňovačem.samozřejmě zapnout stěrače a nechat to šlapat,potom stejný scénář s WD.na závěr ucpat nějakou zátkou a třeba přelepit elektrikářskou páskou,aby nevypadla...je to rychlejší,pohodlnější a můžete stříkat klidně každej den...)

Obrázek uživatele Sutik

Zdravím, mám problém se

Zdravím, mám problém se sundání stěračů, prošplíchal jsem je WDčkem.. poklepal kladivem.. prostě nejdou ven. Znáte nějakej fígl? Asi by to chtělo nahřát ale do toho se mi moc nechce. Dík za odpověď

Obrázek uživatele Vojta777

predpokladam ze ti nejdou

predpokladam ze ti nejdou sundat ramenka z kuzelu. Ja na to pouzivam stahovacek kdyz to nejde :) to uz se mi dlouho ale nestalo. jinak sundavam normalnim zpusobem, povolit matici,ale na par zavitech ji nechat natocenou pak se za to neboj vzit a zalomcovat s tim. pokud ani to nepomuze tak lomcuj se steracem a na matici uhod kladivem,ale pozor ne zas takovou ranu aby si znicil zavit a nebo se netrefil do okna :)

Obrázek uživatele Sutik

.

.

Obrázek uživatele Hanulinecka

Díky za super návod. Zvládla

Díky za super návod. Zvládla jsem to podle něho i já, jako ženská :-)

Obrázek uživatele JARA-DOKTOR

ZDRAVÍM VŠECHNY PROSÍM MÁM

ZDRAVÍM VŠECHNY PROSÍM MÁM PROBLÉM OHLEDNĚ STĚRAČŮ OCTÁVIA 1.6.74KW R.V.97.VYMĚNIL JSEM CELÝ MECHANISMUS ZA NOVÝ ALE NEORIGINÁLNÍ,ZNAČKA VIKA.TÁHLA JSEM DAL ROVNOBĚŽNĚ S EXCENTREM MOTORKU,TAK JAK MAJÍ BÝT Ale problém mám že při spuštění stěračů mě stěrač u řidiče naráží do plastu na boku.a oba dva stěrače naráží dole do plastu.prosím o radu

Obrázek uživatele agilive

Kup originál a dobře jej

Kup originál a dobře jej sešteluj a máš klid dělal jsem to taky.......pakárna jako svině......

Obrázek uživatele Vojta777

minuly tyden jsem menil cely

minuly tyden jsem menil cely mechanismus kamosovi originalni novy za 620 korun prace na pul hodky. nu a jinak original je znaceny jak to dat proti sobe u motorku

Obrázek uživatele agilive

Jojo je to pravda mě se to

Jojo je to pravda mě se to celý rozpadlo když jsem to vyndal ven a pak jsem měl docela honičku to dát dobře zpátky ,povedlo se asi na potřetí no...pak jsem si všiml že je to značený no..moje chyba......:((

Obrázek uživatele Vojta777

nikdo neni preci neomylny :)

nikdo neni preci neomylny :)

Obrázek uživatele Petr

Já bych,podle toho,co jsi

Já bych,podle toho,co jsi napsal řekl,že mechanismus má větší krok,než by měl být.Jak ale tento problém eliminovat nevím.Leda vrátit prodejci a koupit originál.

Obrázek uživatele agilive

Tohle bych si vživotě

Tohle bych si vživotě nedovolil koupit neorigo.....to nestojí nikdy za nic....

Obrázek uživatele Zabiak

Jenže neorigo stojí 250Kč a

Jenže neorigo stojí 250Kč a origo 800Kč . Jinak bych možná zkusil na ten neorigo dát ty ramínka z origo. Jinak teď jsem chtěl koupit tu chinu takže to raději zkusím vyčistit a rozhýbat.

Velkej šéf :D Octavia Combi 1,9TDi. Návody posílejte na jan.vosatka@skodaoctavia.cz .

Obrázek uživatele radegast

V konečném důsledku to pak

V konečném důsledku to pak stojí 1050,- a mohlo stát jen 800,- :)

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele agilive

No jo jenže zrovna ty stěrače

No jo jenže zrovna ty stěrače od Viky prostě nesedí a každou chvíli to měnit nechci a dneska uš seženu originál jako to píše Vojta skoro za žádnej rozdíl......a ušetřím si zbytečný nervy....

Obrázek uživatele remix

Chci se zeptat, stěrače

Chci se zeptat, stěrače zatuhlé nemám, chodí krásně volně, ale mám jiný problém. Řidičův stěrač když chytnu tak sem s ním schopný volně pohybovat nahoru a dolů cca o 20cm. Kde hledat chybu ? V motorku jako takovém asi ne, protože funguje bez problémů.. poraďte..

4X4

Obrázek uživatele wondraz

nemáš ho volnej ?? :D

nemáš ho volnej ?? :D

1.9TDi 66kw 1999

Obrázek uživatele remix

dobrý postřeh, ale to ještě

dobrý postřeh, ale to ještě poznám :) stěrač je dotáhnutý k osce ale v ní je ta vůle, zkusím to rozhodit a uvidím co tam chodí..

4X4

Obrázek uživatele radegast

Na předposledním obrázku

Na předposledním obrázku návodu je vidět jak je na osku nanýtovaný plocháč/páka. V tom místě to bude uvolněné.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele panslav

Nazdar. Aj mne sa zasekovali

Nazdar. Aj mne sa zasekovali stierace. Vybral som ten mechanizmus a precistil. Lozko praveho stieraca bolo uplne zapecene. Teraz po vycisteni ide lahko.
Ale stale mam problem ze ked stierace idu dlhsie po suchom skle tak po cca 20 opakovaniach zacnu spomalovat az zastavia. Nechapem kde je problem.
Ked je sklo mokre tak idu v pohode.
Ked je dvihnuty jedne stierac, tak druhy ide po suchom skle bez zastavovania.
Ked su dvihnute obe stierace tak idu v kuse aj polhodiny.
Llen ked su obe stierace na suchom skle tak spomaluju az zastavia. Kde moze byt chyba ? Moze byt motorcek zoslabnuty ?

Obrázek uživatele radegast

"...Ked je dvihnuty jedne

"...Ked je dvihnuty jedne stierac, tak druhy ide po suchom skle bez zastavovania...."


Zkoušel jsi to s oběma? Levý zvednout pravý stírat a naopak? Třeba se pořád jedno ložisko přidírá.


Nicméně 20 setření po suchém skle se snad nikdy nestane, ne?
Bych to neřešil a řešil až to začne zpomalovat i na mokrém.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele radegast

Tak se hlásím do klubu,

Tak se hlásím do klubu, ačkoliv mám FL kde to údajně inženýři vychytali a nemělo by se to stávat.
Návod je napsaný skvělé a nic podstatného v něm nechybí.
Ach ano, snad bych do něj doplnil pro všechny ty, kteří jsou schopni pokazit i to co pokazit NELZE aby se do této opravy NEPOUŠTĚLI!!!.
Protože když se prostě nerozebere a nemění poloha hřídele motorku vůči té hlavní páčce tak s tím můžete kvedlat do libosti a jinak než správně to složit nejde, opakuji NEJDE!!
A sundávat tu hlavní páčku z hřídelky motorku není třeba ani když by motorek bylo třeba sundat. Tou dírou pohodlně proleze i spolu s těmi táhly.

A když už se to musí rozebrat, tak při skládání je důležité aby motorek byl v koncové poloze. Dostanete ho tam velmi jednoduše tak, že ho připojíte ke svorkovnici a spustíte jeden cyklus, pak už nesmíte hřídelkou pohnout!
Dále pak pro skládání samozřejmě platí pravidlo - vše mít v jedné lajně.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele wondraz

souhlas návod je dobrej...

souhlas návod je dobrej... jen bych doplnil když vytloukáte ten čep dejte si na nej matičku at nezníčíte závit. a lepší mlátit do toho meděnou či hliníkovou paličkou.,.

1.9TDi 66kw 1999

Obrázek uživatele radegast

To s tou matkou a měděnou

To s tou matkou a měděnou paličkou je snad samozřejmost.
Nicméně já si to do svěráku upnul tak, že to bylo "podložené" o čelisti o tu vrchní přírubu. Jak jsem poklepával po čepu (samo, že měděnou paličkou) tak to pomaličku vylejzalo, jsem říkál "Je to OK, to pude.", a najednou to "vylezlo" úplně.
Urvalo se to na té přírubě.
Kdybych si to vůl, když to bylo kousek vybité, podložil už o spodek pouzdra :(

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele wondraz

pro někoho samozřejmost

pro někoho samozřejmost někoho to nemusí napadnout..

1.9TDi 66kw 1999

Obrázek uživatele Fearhh

Cau tak jsem si musel nakonec

Cau tak jsem si musel nakonec koupit novy tahlo ale mam problem kdyz tam dam uz sterace tak se my nekdy zastavej uprostred okna(jinak jak jsem je tam daval tak jsem to nechal dojet do svy pozice a az pak jsem je tam dal)nebo zas my jedou az uplne na plast a pak jedou nahoru nevite co stim ??? dik

Obrázek uživatele agilive

Ahoj no to je právě ono peklo

Ahoj no to je právě ono peklo na zemi kamaráde tedka to rozeber znovu a podívej se na fotky co tu jsou nahoře jak leží celý ten mechanismus na zemi a musíš naštelovat tu páku na tom tisícihranu tak aby lícovaly všechny ty výčnělky do stejného úhlu nebo to nedáš dohromady ......to tady právě v tom návodu chybí a je to dost podstatná věc není tu popsaná podrobná montáž zpět do vozu tak aby to nedělalo paseku když jsem to dělal já tak jsem několikrát proklel původce tohoto rádoby návodu.......když dělám návod tak ho popíši tak aby byl kompletní a lidi s tím neměli takovéto tahanice...nebo ho nedělam vůbec ....něco rozebrat umí každej blbec.......ale dát to zase zpět aby to pěkně makalo to je jiná......já to dělal natřikrát.....

Obrázek uživatele Fearhh

Dik zkusim to a dam vedet :)

Dik zkusim to a dam vedet :)

Obrázek uživatele Vojta777

Kluci delal jsem to naposledy

Kluci delal jsem to naposledy minulý týden na jedné octem a za třičtvrtě hodky bylo hotovo. Nikdy jsem neměl problém s nějakým nastavením. Vyndal jsem je,akorát odpojil táhlo od kulacku dal tu nepohyblivou část do sveraku odjistil segerovku a tahal pouzdro ven z toho cepu jak je nasazen sterac. Po rozhýbání nasadit zpět, dat segerovku a zacvaknout kulak. Nasadit do auta zapojit svorkovnici a utáhnout tři torxy. toť vše a vše ok na 1 pokus

Obrázek uživatele agilive

Nene kamaráde nene neni to

Nene kamaráde nene neni to pravda......pokud jsi to měl celý rozebraný prostě do mrtě motorek dole táhlo dole všechno tak to musíš štelovat na tom tisícihranu jinak ti budou běhat po celým autě..........to je snad jasný ne??? Už to tady psalo víc lidí dělal jsem to několikrát i kluků a docelal jsem se na tom vyučil takže už jsem chytřejší a hned jak to složím celý na zemi tak si to pěkně sešteluju nebo na ponku to je jedno aby to lícovalo no a většinou se mi povede že to dám na poprvé tak to je zhruba všechno......ale je to jak jsem řekl samozřejmně že pokud si nerozebereš všechno nemáš co skládat a nepohneš si s tisíhranem takže je to jasný a tudíž nemáš vlastně žádný problém....HAWK domluvil jsem :))))))Jinak je to krásně popsaný v dělnické příručce na octu 1 právě aby to vůbec lidi dali zpět dohromady a běhalo to.....

Obrázek uživatele Vojta777

Ja vychazel z toho ze jsem

Ja vychazel z toho ze jsem jeste nikdy nevidel aby to bylo zatuhle jinde nez na tom cepu jak je tisicihran a nasazen sterac. A takovych minimalne 12 jsem jich rozhybaval. Treba jsem mel vzdy stesti ze to nebylo zatuhle jinde :)

Obrázek uživatele bazik

Čau chlape, díky moc za

Čau chlape, díky moc za návod...snad nějakou dobu stěrače zase budou stírat tak jak mají.

Obrázek uživatele Anonym

Ahoj všem, mámstejný problém,

Ahoj všem, mámstejný problém, bohužel se špatným koncem. Strana spolujezdce byla v pořádku ale u řidiče byla kompletně zarezlá uvnitř. Při pokusu povolit čep a vysunout ho, jsem zlomil celou železnou konstrikci, takže mě čeká výměna za nový mechanismus. Takže všem přeji lepší výsledky, než mám já. Pavel

Obrázek uživatele agilive

Ahoj já to dával nový to nemá

Ahoj já to dával nový to nemá cenu když už to rozebíráš většinou se to kompletně rozpadne nebo s tím už nehneš no.....

Obrázek uživatele Anonym

cau vsichni me jdou sterace

cau vsichni me jdou sterace normalne ale sterac u ridice mi strasne skace i kdyz jsem dal nove sterace trosku pomuze kdyz dam nejvetsi rychlost je to taky pricinou zatuhlych steracu?dik za odpoved.

Obrázek uživatele bubu999

Určitě bych je promazal ptž

Určitě bych je promazal ptž se Ti pak zastavěj úplně až se ti to bude nejmín hodit.Mě taky začli skákat a pak najednou konec.

Bubu 66kw :)

Obrázek uživatele Mates

jj má pravdu ten hoch jsem

jj má pravdu ten hoch jsem toho živý příklad me se kously na dálnici ve a za hustého deště a po lehkém fak maličkém rozhejbání podotíkám za hustého deště jsem si blbec málo dobouchl kapotu a ve 130 se mi otevřela no a okno a kapota v prdely oprava za nemalé peníze oproti rozhejbání steračů na které bylo casu dost aspon do nehody :-D

Věrný Člen ŠkodaOctavia.cz...Škoda Octavia Combi 1.9TDI. Soft by Chipforum.cz

Obrázek uživatele Anonym

tak už to mám taky za sebou,3

tak už to mám taky za sebou,3 hodiny práce.stěrače krásně jdou.díky za návod.ale je to drbačka

Obrázek uživatele TeeBee008

cau, dnes som tiez rozbehol

cau, dnes som tiez rozbehol stierace, uz sa dalo pocut, ze sa im chce tazko robit... jedna strana bola ok, ale druha.....musel na to dat hadicu a opatrne rozchodit...neporovnatelna zmena....vrelo odporucam kazdemu.

Obrázek uživatele TominoCZ

Ahoj chlapi... bohužel nastal

Ahoj chlapi... bohužel nastal ten čas, kdy jsem tuto opravu musel absolvovat taky.. stěrače skákaly, stíraly rychlostí jak ve zpomalených záběrech v Matrixu... takže jsem se odhodlal a tuhle opravu uskutečnil, musím říct, že je to snad ta nejhorší práce na Octavii. Musel jsem mechanismus stěračů komplet demontovat. A demontovat něco tak sakra zatuhlýho bez jakéhokoli vybavení jde fakt na draka. Nicméně dílo se podařilo a po cca třech hodinách práce i s vyčištěním bordelu pod mechanismem u řídící jednotky a výměnou pylového a vzduchového filtru je hotovo. Konečně stěrače fungujou tak jak mají. Neskáčou a jdou hladce skoro jak z výroby :D

PS: díky za tento návod :)

Obrázek uživatele alka

Doplnění a dík za nápovědu.

Doplnění a dík za nápovědu. Jsem laik a podle návodu jsem dělal vše. Jenom doplním pro stejné jelimany jako jsem já:
Na konci tisícihranu je kloubek. Ten se rozdělá zapáčením šroubováku. Zaberte a nebojte se.
Co jde, prolejte naftou nebo petrolejem. Později jsem se dozvěděl, že vynikající je brzdová kapalina.
Na spodní konec s kloubkem nasaďte trubku a začněte šmrdlat tam a zpátky. Zároveň vytahujte ven. Po 20 minutkách prolévání a šmrdlání je hotovo.
Celková doba opravy Octavie I. byla 2,5hodiny.

Obrázek uživatele alka

Doplnění a dík za nápovědu.

Doplnění a dík za nápovědu. Jsem laik a podle návodu jsem dělal vše. Jenom doplním pro stejné jelimany jako jsem já:
Na konci tisícihranu je kloubek. Ten se rozdělá zapáčením šroubováku. Zaberte a nebojte se.
Co jde, prolejte naftou nebo petrolejem. Později jsem se dozvěděl, že vynikající je brzdová kapalina.
Na spodní konec s kloubkem nasaďte trubku a začněte šmrdlat tam a zpátky. Zároveň vytahujte ven. Po 20 minutkách prolévání a šmrdlání je hotovo.
Celková doba opravy Octavie I. byla 2,5hodiny.

Obrázek uživatele Honzak

Zminovalo se zde, že když

Zminovalo se zde, že když nepomůže promazání táhel stěračů, tak se má ten zatuhlej čep rozebrat a promazat uvnitř. Ale jak ho rozebrat? Jak se má vysunout??

Díky:-)

Obrázek uživatele Anonym

Sundat segerovku a pomalu

Sundat segerovku a pomalu pootáčet a vysunovat. Někdy to jde ztuha, ale mělo by to jít, pokud s tím motorek ještě trochu hýbal. Nevím, ale dle mě se ten čep musí rozebrat vždy. Nijak to promazat nejde. Teda pokud už to někdo nedoplnil o mazničku, tak jako já:o).

Obrázek uživatele wena4444

Tak jsem zkoušel všechny

Tak jsem zkoušel všechny postupy(Od WD přes odrezovač až po kladivo) a dopadlo to tak, že přes veškerou snahu došlo k mírnému násilí, které se pak stuňovalo k většímu a výsledek je, utržený závit k uchycení stěračů přímo nad tisícihranem, takže konečné řešení je nové ústrojí, alspoň bude zas na chvíli klid.
P.S.: Neco tak zarezlého jsem ještě neviděl

Obrázek uživatele Anonym

Ahoj všem, tak jsem také

Ahoj všem, tak jsem také řešil problém skákajících stěračů. Z rozebírání bylo nejhorší sundat stěrače, musel se použít stahovák. Plast šel hezky, jen to správně podebrat šroubovákem. Vše šlo rozebrat, sice ztuha, ale šlo. Budoucí oprava mě snad už nečeká, příští domazání jsme vyřešili mazničkama. Jsou navrtané mezi kluzná ložiska. Takže příště stačí jen domazat:o). Pozor na skládání zpět, to jsme dělali asi 3x, než jsme na to přišli. Z dobré vůle jsme prohodili ramínka co jsou v ložiscích, stěrač u řidiče pak měl dlohý chod, šel až na lak:o(. Jinak díky za tento návod.

Obrázek uživatele agilive

Přesně dneska jsem to dělal

Přesně dneska jsem to dělal takže ten samej problém dobře to dopadlo ale něpřál bych nikomu když si rozháže ten excentr co vodí ty mechanismy tak je v kelu jako já a čeká ho 4 hodinová anabáze se zkoušením co a jak ..... takže super noa na takovýhle věci je právě potřeba upozornit a blbiny je potřeba vynechat.....

Obrázek uživatele Anonym

Jj, vždyť píšu, že jsme to

Jj, vždyť píšu, že jsme to dělali 3x, nezaměňovat díly a táhla mají být rovnoběžně, s excentrem motorku. Taky jsem to zjistil až při skládání. Také jsem se teď díval do knížky, je to tam dobře popsané, doporučuju.

Obrázek uživatele Anonym

ahoj v aky knizce si to nasel

ahoj v aky knizce si to nasel mam to same

Čtěte také:

x

Hledat

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení